Phew

Mötet blev som inte riktigt av. Saknades både distriktsköterska och bistånshandläggare från pa. Blir ett nytt möte nästa vecka istället. Känns skönt att allt är uppstartat iaf.

Känns iaf bättre idag än det gjort de senaste dagarna. Bortsett från smärtan efter träningen igår :P Men det ska ju kännas!

Åh vilken tur jag hade när jag skjutsade storasyster till bussen. Missade körförbud skylten som tydligen gäller en stor del av smedjegatan. Var som tjorvigt och dåligt skyltat. På en sådan trafikerad väg borde det vara större skyltar. Jaja, polisen stod ju minsann uppe på backen vid trafikljusen och stannade alla bilar, vilket var en hel del. Hade sådan tur att jag slapp böter. Haha, han tyckte nog att jag såg förvirrad ut. Eller att vi var så söta ;) De hade redan skrivit ut 40 böteslappar á 1000 kr. Bra sätt att tjäna lite pengar till stadskassan. Tycker att det kanske hade varit en bättre ide att stå där nere och dirigera bilarna rätt istället. Tordes dock inte säga nåt om det för då hade han nog ångrat sig.

Funderar på om jag ska göra min blogg mindre anonym. Har som inte bestämt mig ännu. Därför skriver jag inte ut namn eller lägger ut bilder. Förresten min kära systerdotter, hur gör man för att få så det inte går att hägerklicka på bilderna? Såg att du gjort det med oflit :P Om jag lägger ut bilder på mina barn så vill jag inte att någon ska kunna sno dem.

Kommentarer
Postat av: ånis

Klart det var för att vi var söta ;D

2010-04-08 @ 18:19:10
Postat av: Julia

Man går in och fixar det i kodmallen. Hoppas du förstår något av detta:



<script language="JavaScript" type="text/javascript">

<!-- Begin

var message="VALFRI TEXT!";

if (navigator.appName == 'Microsoft Internet Explorer'){

function NOclickIE(e) {

if (event.button == 2 || event.button == 3) {

alert(message);

return false;

}

return true;

}

document.onmousedown=NOclickIE;

document.onmouseup=NOclickIE;

window.onmousedown=NOclickIE;

window.onmouseup=NOclickIE;

}

else {

function NOclickNN(e){

if (document.layers||document.getElementById&&!document.all){

if (e.which==2||e.which==3){

alert(message);

return false;

}}}

if (document.layers){

document.captureEvents(Event.MOUSEDOWN);

document.onmousedown=NOclickNN; }

document.oncontextmenu=new Function("alert(message);return false")}

// End -->

</script>



Detta klistrar du in innan <head> i kodmallen. Om du har några frågor är det bara att ringa :-)

2010-04-08 @ 20:48:39
URL: http://julialindholm.blogg.se/
Postat av: Stora syster

Jag blir lite förvirrad, ena dagen är stora syster jag och en annan inte jag ;) Hur skall dina vänner veta vem av oss du pratar om :P kanske tänkt så ;)

2010-04-08 @ 22:33:10
Postat av: Bloggägaren

Jag tror också att det var därför :)

Till storasyster. Det är tänkt att förvirra alla, inklusive mig själv tror jag :P Kankse jag ska börja benämna er storasyster den äldre och yngre istället ;)

2010-04-09 @ 11:10:49
Postat av: Stora syster

Nae, det lät inte så bra när jag tänker efter, jag får ju heta äldre då :P Det blir nog bra som det är med bara storasyster, jag vet ju själv när det är jag ;) "Storasyster den äldre" NÄÄÄÄ ;)

2010-04-09 @ 20:12:38
Postat av: Bloggägaren

Haha, var väl det jag tänkte ;)

2010-04-09 @ 23:31:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0