Blåbärskungen

Jag måste vara vek. Väldigt vek. Klarar inte av att plocka och rensa blåbär. Eller rättare sagt min rygg gör inte det. Haha, känner mig som 80 när jag ska resa mig upp. Ung i sinnet men gammal i kroppen :) haha

Ganka mycket blåbär har det iaf blivit. 20 liter. Gubben har kokat sylt och saft och jag bakar muffins och blåbärskaka. Möjligt att vi kommer att bli spyless på blåbär :P

Imorgon kommmer mamma hem. Så skönt. Äntligen. Denna gång ska allt gå bra.

Går även på en 4-dagars jobbhelg imorgon. Sen efter det är jag ledig hela 2 veckor. Eller egentligen inte eftersom skolan börjar om. Skönt att slippa jobbet iaf.

Nu bäre det iväg efter ännu mer bär, en tur till mamma och möjligtvis en tur till storasyster för lite mer bärplock och en massage för att bota min onda rygg. Inte dåligt att ha en syster som masserar.

Kommentarer
Postat av: lilla storasyster

Hehe.. ja tänk när du kommer upp i min ålder.. då du ;) Duktiga ni har varit.. skulle åxå behöva plocka.. men när?!? Jobbar ju som i helgen.. "suck" Blev en aningens avis där.. få massage.. Vill åxå..

Kramen

2010-08-18 @ 15:39:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0