Tandlös

Ja inte jag då men min stora flicka kommer snart att vara det. 2 lösa tänder har hon! Känns verkligen att hon är stor nu. Åh, vad hon kommer att vara söt utan tänder :)

Går mot strömmen och äter tacos på en torsdag istället för fredag. Världens bästa "snabbmat" (mat som får snabbt att göra alltså, inte färdigköpt)

Gårdagen var fullbokad. Först var det möte med mamma och sedan höll jag henne sällskap :) Sen var det bara plugga plugga plugga. Fördjupningsarbetet om stroke skulle vara färdigt idag. Och det blev det. 12 hela sidor. Ungefär dubbelt som de övriga inlämnade arbetena. Den som ska opponera på mig lär inte bli glad :P

Imorgon ska vi ge besked angående huset. Åh, vad jag vill ha! Var där igår och fotade en massa. Verkligen ett mysigt hus. Om bara gubben också kunde det. Eller överhuvudtaget se något positivt med det hela så hade det varit enklare. Vi har alltid haft problem med bostadsfrågan. Blir väl lätt så när man kommer från 2 olika städer. Speciellt när det är grannstäder som har lite fejder med varandra.

Blev en kväll med utelek i sandlådan och "1,2,3 ost". Den har man lekt många gånger i sina dar. Efter det vankades bad för barnen. Först bad i sandlådan och sen i baljan.

Lillgumman har haft otur idag. Hon ramlade huvudstupa från gungan och fick sand ungefär överallt men på något vis mest i munnen. För en stund sen precis innan läggdags lyckades hon ramla på sängramen och träffade precis på det "ondaste" stället. Aj aj aj. Blödde lite gjorde det med. Nu ligger hon och sover i soffan som är standarsstället vid sjukdom, i detta fall bara helwittes ont. Detta betyder ju då också att det blir mitt standardställe. Vilket i sin tur betyder att sömnen blir sisådär och alldeles för lite. Vad gör man inte för sina skadeskjutna barn. Finns nog inget man inte skulle göra. Alltid.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0