Rösta

Idag är det dags att rösta. Det här valet känns verkligen som ett val mellan hjärna eller hjärta. Rösta på vad som är bra för en själv eller rösta på vad som är bra för de sjuka. Många frågor. Kommer det att bli som det var tidigare med sjukförsäkringen? Det hoppas jag inte, alldeles för lätt att lura systemet. Kommer den nuvarande regeringen att lätta på sina regler när de ser hur många som hamnat utanför? Skulle det inte vara för den här frågan så skulle det varit enklare. Varför kan det inte finnas ett mellanting?! Annars tycker jag (otroligt nog) att den blå sidan har mer fördelar för oss som bor här uppe i glesbygden. Konstigt att inte de röda värnar mer om sina väljare här uppe med tanke på att norr alltid varit praktiskt taget helrött. Tror de har tappat på det. För mig har de gjort det. Har alltid varit röd. Alltid! Men nu vet jag inte längre faktiskt.

Hjärta eller hjärna?

Nu bär det av till vallokalen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0