Föräldramöte

Precis kommit hem från föräldramöte i skolan. Då kan man konstatera att det är många problem i skolan och att jag är glad att jag är mamma till en flicka som verkar vara förskonad från dem. En stor del till att det är så stökigt är troligvis för att det är 13 pojkar och bara 7 flickor i klassen. Att det var så pass illa hade jag dock ingen aning om. Eftersom jag inte upplever det som så måste det ju betyda att tack och lov inte Fanny gör det heller. Hon älskar skolan. Tyvärr är så inte fallet för några utav pojkarna. Hemskt att man som 6-åring inte ska kunna njuta av skolan. Inte tycka att det är roligt. Inte kunna sova på nätterna. Magont. Sådant som man tänker är vanligt i högstadiet förekommer även bland 6-åringar. Det är skrämmande.

Jag hoppas verkligen att Fanny och Ellen slipper uppleva det.

Just nu har jag ont i magen men jag tror att det beror på att jag åt en semla till middag. Åt ganska mycket till lunch så jag var inte hungrig till middag. Inte nu heller. Mina matvanor har verkligen blivit åt skogen. Blä. Inte konstigt att jag är så trött så jag somnar sittandes hela tiden.

Nu är min pluggpaus över. Hörde ni sucken ända till er?

Kommentarer
Postat av: Storasyster

Jag hörde den ;)

2011-03-09 @ 20:29:43
Postat av: Monika

Japp den hördes

2011-03-10 @ 06:10:32
Postat av: sussie

Jo det är verkligen tråkigt. När jag gick i ettan och tvåan hade jag också ont i magen när jag gick till skolan. De var killarna i sexan som härjade! Jag var LIVRÄDD för dem. En i våran klass blev både ner stoppad i toaletten och fast bunden vid ett träd av de större killarna.

2011-03-10 @ 20:55:39
URL: http://www.sussiesgodsaker.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0