Sådan mor sådana döttrar

Mina flickor har också blivit helt fascinerade av Twisted Sister. De ser på We're not gonna take it ungefär 10 gånger på raken. Sådan mor sådana döttrar antar jag. Kan ju inte bli annat än stolt. Nu tjatar de om att de också vill se dem. Var tvungen att lova att om de kommer tillbaka till Luleå för en spelning så får de följa med.

Har varit hos mamma nästan hela dagen lång. Vi får visst inte betalt för att vara där fick vi veta idag så efter jag fick ont i handleden idag när jag hjälpte henne så kom jag fram till att då är det bara att larma personalen när hon behöver hjälp och sen sätta sig på röven och göra ingenting. Vi kan inte riskera att skada oss på någe vis när vi inte är försäkrade som när man arbetar. Kommer givetvis att fortsätta vara där eftersom vi tänker absolut inte lämna henne ensammen hela dagarna. Tycekr dock att kommunens regler angående pers ass på sjukhus suger. Så orolig som hon är när inte vi är där. Hon är nog orolig när vi är där men värre blir det när vi åkt.

Blev en sväng till min systersotter som hade sitt födelsedagsfika idag. 22 år gammal. Snart är du ikapp mig. Är ju bara 25. Konstigt det där att det från början skiljt 5 år mellan oss och nu bara 3. Fascinerande :D

Just nu är det Dirty Harry som gäller.


Kommentarer
Postat av: Sussie

Stackars barn. Ska det bli lika skadade som sin mamma? :( Jag får beklaga!



2010-08-10 @ 07:01:41
URL: http://sussiesgodsaker.bloggproffs.se/
Postat av: Lilla stora syster

Hehe.. smarta flickor ;) Men vad har dom för konstiga regler?? Tycker att det avlastar ju personalen på lassa om någon är där.. Nej det är inte värt att göra illa sig, så det är bara att titta på hur svårt det än är... Kramen på dig

2010-08-10 @ 07:33:57
Postat av: Gammelmostern

Inte skadade. Intelligenta och dessutom med bra musiksmak. Det är ju inte illa :D



Jo, det är klart det avlastar dem på sjukhuset. Men det skiter ju kommunen i. Då får landstinget betala oss för att vara där men det lär de nog inte göra. Ett stort problem är väl att personalen tar jättelång tid på sig innan de kommer och mamma tycker att de är nonchalanta.

2010-08-10 @ 20:20:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0