Aj aj

Vad det gör ont i kroppen. Träningsvärken efter skoterslitning och vattenplumsning är ett faktum. Känner mig som 80 år minst varje gång jag ska resa mig upp. Vadå, hålla sig ung av frisk luft. Snarare så att en heldag ute i friska luften åldrar en sisådär 50 år. Kolla bara på mig. Har absolut inget att göra med att jag är otränad heller. Inte. Nix. Nej. Kan det omöjligt vara.
Ska försöka he mig ut med barnen en stund. Tur att man har en liten slö flicka så att man slipper gå så fort. Bara att skylla på henne då :P

Annars så försöker jag plugga men har mycket annat i tankarna. Måste ta mig i kragen. Tenta på mindre än en vecka. Megabauta tenta dessutom. Hade lätt kunnat byta med någon just nu.

Min ena storasyster ska ringa till kommunen och höra om anhörigvårdnad. Jag tror att vi kom överens om det igår. Ska prata med henne ikväll och är det så att jag trodde fel så ringer jag imorgon. Har funderat om möjligheten annars att vi syskon turas om att vara med henne eller om det skulle gå att jag blir anställd av kommunen för att vara med henne när pappa jobbar. Vet inte om det funkar medan man pluggar men eftersom jag pluggar distans så hade det kunnat vara en bra ide. Då får jag umgås med mamma, pappa få komma ut mer samtidigt som jag kanske hade kunnat fortsätta plugga utan studielån. Tentaperioderna hade nog dock blivit stressiga. Får fundera lite mer om det och duskutera med pappa och storasyskon. Ingen ide att diskutera det med mamma för enligt henne så är hon ju inte då himla sjuk och skulle säkert klara sig själv. Vilket hon inte gör. Kan inte vara lätt heller att inse att man är sjuk när man varit så aktiv som hon varit. Förstår att hon inte vill inse. Svårt bara för oss i familjen att inse.

Nu håller barnen på att byta om till klänning. Istället för att ta på sig mer kläder tar de alltså på sig mindre kläder. Flickor. Dags att stoppa dem och bege sig ut i värmen :)

Kommentarer
Postat av: Sussie

Klart det funkar att jobba och plugga samtidigt! Har ju gjort det i flera år så jag vet vad det innebär, inget jag rekommenderar om man vill ha en fritid utöver pluggandet och jobbet! Men allt går bara man vill =) Så det kommer nog gå super bra! Du har ju bra självdisciplin dessutom!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0