Tid

Ibland känns allt bara så uselt. Åker till Umeå till veckan vilket innebär att jag missar barnens luciatåg och öppen kväll på Fannys skola. Åhh, jag vill verkligen inte åka dit. Vill vara hemma med mina flickor istället. Avskyr när jag missar sådant. Hur kan de lägga innevecka på Lucia??? Många som pluggar distans har barn. Och många som har barn vill inte göra sina barn besvikna genom att missa luciatåget.
Kom på igår kväll att jag kommer att missa Fannys avslutning på idrottsskolan imorgon också. Hade inte varit så farligt om det nu inte var för att jag missar allt nästa vecka. Samtidigt vill jag vara på julkonserten. Kanske jag träffar på gamla arbetsamrater. Ser även fram emot en kväll med storasyster och systerdotter. Synd bara att det här ska fördunkla min glädje. Samvetet alltså. Känner mig som en sån där förälder som jag inte vill bli. En som jobbar hela tiden och inte har tid med barnen. Jag vill alltid ha tid för dem, men tyvärr har jag inte det. Min plan är att arbeta 75-80% när jag är färdigutbildad. Jag vet hur det är när båda jobbar heltid. Vi har provat på det och det är ingen höjdare. På vardagarna hinner man knappt se barnen. Efter jobb, hämtning på dagis och matlagning så är det praktiskt taget läggdags. Om en arbetar heltid och den andra deltid så får man iaf några extra timmar per vecka att spendera med flickorna. Kvalitetstid är så mycket mer värt än några extra tusenlappar varje månad. Tid är viktigare än pengar.


Kommentarer
Postat av: Julia

Du har så rätt så! Hade inte kunnat skriva det bättre själv. Jag kommer heller aldrig vilja jobba heltid just pga att jag vill hinna vara med våran lillebus. Det är som du säger sååå mycket viktigare med mer tid till barnen är lite extra i plånboken.



Och jag ser också framemot imorgon! Ska bli så kul att komma iväg med er. Saknar dig så himla mycket och jag blir så glad varje gång vi ses! Du är och kommer alltid vara min förebild ♥

2010-12-08 @ 13:21:47
URL: http://julialindholm.blogg.se/
Postat av: lilla storasyster

Förstår dig.. men ibland så måste man bara.. skulle inte heller ha velat missa nåt.. Vad är det för julkonsert ni ska på? =)

2010-12-09 @ 07:57:14
Postat av: Bloggägaren

Det är Bodens kommun som bjuder sina anställda på konsert med Stefan Gunnarsson, middag och dans sen på kvällen på Boden Arena. Carola fick pappas biljett och Julia fick Simons :)

2010-12-09 @ 10:00:42
URL: http://mypiece.blogg.se/
Postat av: lilla storasyster

Hörde nåt om julmiddag.. nog trodde jag att Carola åxå hade fått...

Men gu så kul ni ska ha =)

2010-12-09 @ 10:30:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0