Walk of life

Just kommit in från en kvällspromenad. Kände verkligen att det behövdes när jag lyckats äta en liiiten bit dajmtårta med lite mer vaniljvisp till. Plus säkert 10 godisar som jag nallade från Jonas och barnen. Vet inte egentligen varför jag hakar upp mig så mycket. Matmässigt har jag ätit kanske 400 kalorier på hela dagen. 400 till kan väl omöjligt göra någon skada. Är nog livrädd att gå upp igen. Jag ska ju fortsätta neråt. Inte så att jag har dåligt samvete utan mer så att om jag äter så måste jag röra på mig för att kompensera. Är väl iofs ganska hälsosamt att tänka så. Jag tycker att man ska kunna unna sig. Är ju så tråkigt att aldrig äta något gott. Gäller bara att hålla det på en bra nivå.

Har ingen träningsvärk idag. Träningsvärk plus träningsvärk kanske blir icke träningsvärk. De liksom tar ut varandra. Eller så är det någon fördröjning. Är ju lite seg så det är inte omöjligt.

Promenaden resulsterade i ett obligatoriskt pladask ner i backen. Vinter och promenad i halka brukar leda till Mari liggandes på backen. Det är bara så det är. Ungefär lika säkert som att vargen ylar mot fullmånen. Alltså jättesäkert! Kan inte rå för det heller. Vi är 3 personer i min släkt som drabbats av klantighet. Vi har liksom fått alla andras också. Tänk då också på att jag är nog kanske minst klantig :P


Kommentarer
Postat av: Julia

400? Vad har du ätit människa?! :-P Jag måste också lära mig hitta balansen mellan att känna att man unnar sig och ångest.



Och du har blivit så himla smal och fiiiin! eller fin har du ju alltid varit :-)

2010-12-04 @ 22:56:15
URL: http://julialindholm.blogg.se/
Postat av: Bloggägaren

Jag har ätit ett ägg med lite keso och lite tomat och purjolök till frukost vilket enligt mina beräkningar är ca 130-140 kalorier. Åt en allevo till lunch, 110 kalorier och sen till middag blev det samma som frukost eftersom resten av familjen åt frassemat. Men när man då räknar till den yttepytte biten paj och vaniljsås samt kanske 10 godisar så ökar det nog med 400-500 kalorier. Helt sjukt att det lilla innehåller samma mängd kalorier som jag ätit till frukost, lunch och middag.



Tänk bara att vad tusan spelar det för roll. En extra promenad så har du ju i princip förbrännt det. Bara man håller sig så att det inte blir för mycket. Kan ju lätt bli så att om man väl börjar är det svårt att sluta. Då är det bättre att hålla sig borta helt.



Det är ju du med gums!

2010-12-05 @ 00:18:40
URL: http://mypiece.blogg.se/
Postat av: lilla storasyster

Hej lillan.. Kan ju säga att jag tog åt mig kraftfullt där, och att jag är den som är mest ;D

Härligt att höra att du går ner.. man blir ju bara lite avis.. bara för att jag inte skulle orka ta tag i mitt eget..behöver mest bara omfördela mitt.. hur man då gör det.. =)

2010-12-05 @ 08:02:45
Postat av: Bloggägaren

Haha, gjorde du det? :D



Vet inte heller hur man omfördelar. Visste jag det så vore jag glad. Som vanligt när jag går ner i vikt är det mest upptill. På mitt smalaste ställe en liten bit ovanför midjan är jag smalare än Jonas på hans smalaste ställe. Synd att det ökar så mycket ju längre ner man kommer :P

2010-12-05 @ 17:11:41
URL: http://mypiece.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0