Inte ensammen nå längre

Bestämde mig för att jag inte ville vara ensammen idag så jag spenderade kvällen med vänner och alkohol som på den gamla goda tiden. Inte lika mycket alkohol dock, utan precis lagom. Det finns 2 personer jag kommer att sakna väldigt mycket när/om vi flyttar härifrån och jag har fått träffa båda ikväll. Den ena (kan nästan säga att vi är barndomskompisar, men tidiga tonårskompisar stämmer nog bättre) fick hjälpa mig att fixa håret och den andra som jag bara kännt i några år spenderade jag resten av kvällen med, plus några till. Vi hade jättekul, iaf till en början. Slutade dock mindre bra. Vi satt på en kvarterskrog här i närheten och hade allmänt mysigt. En skum filur satt och kollade på min vän hela tiden (den som jag bara kännt ett tag). När vi sedan skulle gå hem, hon åt ett håll och vi övriga åt ett annat så upptäckte vi att han stod och väntade utanför. Vi fattade misstankar och började strosa åt vårat håll samtidigt som vi höll utkik åt våran väns håll. Mycket riktigt så började han följa efter henne. Vi sprang ikapp henne och ifrågasatte vad han sysslade med samt bad honom gå hem. Han gick då, nervöst, därifrån. mycket obehaglig karl. Det slutade iaf med att vi alla fick skjuts hem av krogens ägare.

Den här staden har alltid kännts otrygg och jag längtar verkligen tills vi flyttar. S***stad är det! Har alltid kännt mig mer otrygg här. Skulle aldrig vilja gå hem själv nattetid. Det som känns tråkigt är ju att jag då lämnar två goda vänner. Den ena vet jag att jag alltid kommer att ha kontakt med. Så är det bara! Vi har varit med om mycket tillsammans och kommer alltid att "dras" med varandra ;) Hoppas att det blir likadant med min andra (och förföljda) vän.

Och, jo, jag vet att jag nu lät lite sentimental och att det kan tolkas som att jag är på fyllan. Men faktiskt så är jag bara lite på fyllan :P och det känns likadant i nyktert tillstånd! Kommer att sakna dem även fast det bara är 5 mil emellan. Hade jag varit riktigt på fyllan så hade nog inte det här inlägget varit läsbart :P

Kommentarer
Postat av: Kadri

Nej, det känns inte alls som du är full. bara ärlig

2010-05-01 @ 20:21:55
URL: http://livetivillavillekulla.blogg.se/
Postat av: Sussie

Åh, vad glad jag blev att läsa det där :0)Jag kommer sakna dig jätte mycket också! Jag är väldigt GLAD för DIN skulle för att ni ska flytta men för MIN egen skull, tycker jag det SUGER! Men jag kommer FÖRTRÄNGA SANNINGEN in i det sista!



Obehagligt det där som drabbade din andra vän! Vilka idioter det finns, tur att ni var uppmärksam på det hela så ingen av er blev lämnade själv! Så ni båda kom oskaddad hem!

2010-05-02 @ 00:19:12
URL: http://sussiesgodsaker.bloggproffs.se/
Postat av: Bloggägaren

Men självklart. Jag är ju van att träffa dig flera gånger i veckan praktiskt taget. Måste ju totalt vänja om mig nu. Men som jag sagt tidigare så finns det ett gästrum som väntar på er :)

Sen är det ju ingenting färdigt ännu. Finns mycket som kan hända så att det inte ens blir av... Hoppas ju dock att det blir av. För fy tusan vad länge jag väntat på ett hus!

2010-05-02 @ 13:40:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0