Torsdag

Blev lite köttsoppa igår. Inte ångrar jag mig det minsta heller. Så gott det var! Funderar dock på hur jag i fortsättningen ska göra. Om jag ska köra bara pulver i en vecka eller så för att sedan övergå till att äta ett mål vanlig mat. Eller om jag ska göra det redan nu. Jo jag vet att jag är tjatig. Men hallå, det är ju så svårt. Jag läser en massa om vlcd och vad jag förstår så finns det en risk att man börjar må dåligt om man tillför vanlig mat. Kanske är bättre att köra efter lcd om man tänkt göra så. Men vart hittar man det då? Tror att prenet är så, eller hur? Men går det att köpa utan att man är "med" i det?
Egentligen är jag för att äta nyttigt, små portioner och träna för att gå ner i vikt. Nu gör jag alltså något som avgår från mina egna åsiktet. Jag gillar inte att göra det. Är nog därför jag velar så mycket. Ena sidan av mig vill göra det förnuftiga och den andra vill gå ner i vikt snabbt.

Lite plugg. Läkemedelskemi. Efter det bär det nog av till teknikens hus.

Imorgon fyller han den där gamla gubben 32 år :D


Kommentarer
Postat av: Sussie

Tycker du ska sluta med dina dieter och äter normalt, flera mål om dagen och träna. Då går du ner i vikt. Det lovar jag. Men det krävs planering osv. Kräver ju att du går upp någon timme tidigare på morgon och planerar både träning och mat noggrant. Det går! Jag tror inte den snabba vägen är hälsosam eller bra och jag tror inte du kommer hålla nere vikten när du är klar med "dieten". Jag var på Poweryoga ikväll. Det är verkligen sjukt jobbigt att jobba med sin egen kropp. Att klara av alla övningar kommer nog ta tid innan man gör. Men övning ger färdighet! :0)

2010-11-04 @ 22:04:17
URL: http://sussiesgodsaker.blogspot.com
Postat av: Sussie

Personligen tror jag oxå det skulle vara bra om du införskaffade en ny sån där Gymboll jag gav dig. Jag personligen tycker de är ett riktigt bra redskap! Plus att det är skönare för ryggen att göra sits up på dem än på golvet.

2010-11-04 @ 22:29:38
URL: http://sussiesgodsaker.blogspot.com
Postat av: Bloggägaren

Föe mig handlar det ju dels om tidsbrist också. Jag har inte så många timmar över. Jag önskar att jag hade gjort det här medan jag var föräldraledig. Det svåraste är att äta rätt. Nästan att äta nog mycket om man bara äter nyttigt. Kan ju ha varit det som var problemet för mig när jag tidigare inte gick ner i vikt trots bra mat och mycket träning. Jag är helt säker på att man inte lyckas hålla nere vikten genom sådana här dieter. Självklart går man upp lite när man börjar äta. Gäller ju att hålla sig till nyttig mat plus träning. Kommer inte att köra detta till jag har gått ner så mycket jag vill utan bara som en kickstart.



Jo borde införskaffa mig en ny. synd att de tar sån plats bara. Vi har nog med grejer överallt. Hade jag haft hus hade jag inrett ett eget gym :)

2010-11-05 @ 00:21:38
URL: http://mypiece.blogg.se/
Postat av: Julia

Jag tror att man visst kan behålla vikten efter en pulverdiet, sålänge man trappar upp med mat succesivt. Ja annars skulle jag ju aldrig köra PREnet såklart om jag inte trodde på det :-) Man får ju trots allt rådgivning av någon som jobbar med både kost och träning så jag tror inte det är något de har för att endast tjäna pengar på. Men nog är ju ändrad kost och träning det absolut bästa sättet! Men det är inte alltid så lätt när man har så många överskottskilon. Jag behövde också den här kickstarten men jag vet ju att jag måste fullfölja det hela för att inte gå upp i vikt sen igen!



Jag tror och hejjar på dig hur som helst och jag VET att du kommer klara det vilken "metod" du än kör!!!

2010-11-05 @ 20:13:24
URL: http://julialindholm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0