Dag 6

Inne på 6e dagen av pulverkur. Kan inte direkt kalla den ren eftersom jag i onsdags åt köttsoppa. Därför har jag bestämt mig att iaf fortsätta till och med onsdag med bara pulver. Hungern är inget problem direkt. Värre är det med smaken. Men nu vet jag vad som är gott. Kändes som himmelriket att dricka allevo jämfört med naturdiet. Jag har läst och läst och läst om denna metod. Jag tror att man oftast går upp iaf ca 2 kg direkt man slutat eftersom glykogendepåerna fylls på och även vätska. Det viktiga är att inte återgå till gamla vanor. Eller iofs så dåliga var inte mina gamla vanor. Inte iaf de senaste året/åren. De gånger vi ätit ute (menar alltså pizza, skrov och dylikt) kan räknas på 2 händer under säkert ett års tid. Godis har för det mesta endast intagits på lördagar. Undantaget besök i Vändträsk. Av någon underlig anledning är jag konstant godissugen i det huset. Kan inte förstå det. Sista månaderna har även portionerna minskat och fet mat har jag fått ge upp för längesen pga magsmärtor.

Godissuget ökade ju dock som jag skrev tidigare och under några veckor före jag började med pulver hade jag ett sådant ofantligt godissug. Eller ja, ett sug efter allt som innehåller socker eller salt. Fortfarande åt jag små portioner. Antagligen tack vare det som jag ändå inte gick upp mer än 2 hg trots ett större godisintag än innan. Har gått jättebra och har knappt nånsin under de här dagarna kännt det där godissuget. Inte ens när det stod framdukat fika igår. Men idag. Då jäklar. Notera: inte köpa lördagsgodis till barnen när jag kl 17 endast fått i mig 2 påsar. Hungrig ja. Godissugen ja. Dåligt humör ja. Lyckades avhålla mig ändå. Har jag väl bestämt mig för en sak så gör jag det. Så är de bara. På måndag ska jag väga mig och se hur mycket jag lyckats gå ner första veckan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0