En alldeles ovanlig måndag

Tänkte skriva ett långt inlägg om politik men jag skiter faktiskt i det. Kortfattat. Skit att SD kom in i riksdagen, skit att alliansen måste samarbeta med antingen SD eller miljöpartiet. Miljöpartiet är att orsaken till att jag nästan svek mitt röda hjärta. Den avgörande frågan i vad jag röstade var sjukförsäkringsfrågan. Hoppas nu att svenska folket kan ställa press på alliansen att ändra i sjukförsäkringen. Jag hör dock inte till dem som tror att det kommer att bli som i USA. Alliansen måste lyssna på svenska folket. De vill väl ändå bli omvalda om 4 år igen?! I USA så har de bara att välja mellan blått eller ännu mer blått. Nu nog om det.

Har haft en jättetrevlig kväll med S och S. Eftersom den ena S ska flytta härifrån vill vi äta middag och ha allmänt trevligt innan avfärd. Det blev Panelen och Roasters. Godaste maten finns i Boden och godaste fikat i Luleå. Hade mycket trevlig. Vi borde ha gjort det här oftare innan. Inte panelen kanske varje gång. Som lite dyrt.

Imorgon renköttsoppa i träsket. Oh vad jag inte klagar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0