Funderar

Har försökt räkna ut hur mycket jag kommer att tjäna. Har kommit fram till att när jag jobbat allt som är inplanerat i september har jag tjänat någonstans mellan 75-80000 sedan 1a juli. 80000 innebär en sänkning med csn till 6800 kr i månaden. Alltså drygt 2000. För varje 10000 extra man tjänar dras det bort ytterligare en tusenlapp från studielånet. Om jag ska jobba extra oktober och november kommer jag nog att komma upp i minst 90000 vilket innebär att jag skulle få ut 5800 i månaden plus lön då. Rent ekonomiskt kan det gå runt. Jag kan lägga undan mer pengar från de 2 nästkommande lönerna så att jag inte heller behöver vara beroende av att jobba i oktober och november. Känns ändå lockande att jobba. Vet inte alls hur jag ska göra. Jo, just nu snurrar det runt en massa siffror i mitt huvud. 90000 innebär även att jag får 10000 mindre i studielån under hela terminen. Alltså 10000 mindre att betala tillbaka sedan. Iofs ingen jättesumma med tanke på vad hela skulden lär bli.

Nu nalkas sängen och säkerligen ännu mer grubblande.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0