Fair Game

Har precis sett Fair Game. En film som visar precis vad USA är. Vad de är är i detta fallet inget positivt. Varför startade de ett krig mot Irak när de hela tiden visste att de inte hade några kärnvapen. Kanske är som ryktet säger, för oljan. Lögner för att starta ett krig. Ett krig som så många människor lidit av. Ett onödigt krig.
Se filmen. Döm själva. Det är USA.

Jag blir upprörd. Visste ju det här egentligen men på något sätt så blir det så mycket tydligare nu. Jag gillar verkligen filmer som kritiserar USA eftersom de flesta filmer är till deras fördel. Kan ju ha att göra med att praktiskt taget alla filmer kommer därifrån.

Bra film iaf. Sen är det lite så att en film med Sean Penn inte kan vara dålig.



Känner att jag kan inte skriva ett helt inlägg endast tillägnat en film så jag får väl fylla på med lite övrigt.

Har varit i träsket sedan igår. Är hemma nu. Imorgon blir det plugg.

Äh, jag hade nog kunnat tillägna hela inlägget till filmen. Mycket mer spännande än mitt liv iaf :P

Kommentarer
Postat av: lilla storasyster

Tycker att du har ett spännande liv om man jämför med mig iaf ;)

2011-04-05 @ 07:19:29
Postat av: Storasyster

Samma här som ovanstående talare ;)

2011-04-05 @ 19:55:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0