Resor

Jag är glad att jag och Jonas har ungefär lika åsikter när det kommer till pengar. Vi är inga "spenderare" helt enkelt. Vi är mer sparare. Vi är duktiga på att spara. Vi är duktiga på att göra bra val när det kommer till placering av pengar (nu pratar jag inte aktier utan typ lägenhet). Vi är duktiga på att hitta bra saker billigt (för det mesta bra iaf :P) Vi har bra förutsättning för att kunna köpa hus. Enligt de nya bankreglerna så får man bara låna 85% av köpesumman. Inget problem för oss. När vi säljer lägenheten räcker pengarna gott och väl till mer än 15% om vi nu inte skulle få för oss att köpa ett hus för flera miljoner. Vi har båda pengar sparade så att vi har en bra buffert om något skulle hända med huset. Jo, vi är helt enkelt ganska "präktiga". Eller om man vill kalla det för snåla. Vilket som :P

Dock ibland så får man bara lust att sluta vara så präktig och ta dessa sparade pengar och åka utomlands. Just nu tex. Nu pratar vi låååångresor. Jag vill till Australien (jo jag vet att det fins extremt mycket kryp där men ändå. Jag vill se krokodiler) och ta en bilresa genom USA. Jag vill på safari i Afrika. Jag vill till Kina. Det enda som inte lockar mig är Europa.

Nä nu ska jag sluta drömma om resor och ta mitt pick och pack ut på balkongen för att plugga i solen. Det får duga tills vidare. Är ju inte fyskam det heller :) Imorgon är det tenta så nu är det dags för hållning av fingrar och tår och kanske vader. Ja allt som går att hålla.

Jo jag vet att jag skrivit ungefär likadant tidigare. Säkert när det var jättekallt ute. Tror bara att det är så att jag verkligen vill utomlands. Eller kanske fly vardagen en stund.


Kommentarer
Postat av: Sussie

Tycker ni ska unna er en utlandsresa, det skulle flickorna verkligen uppskatta! Sätt er genast och planera! :0) Jag tycker dock ni kan vara dum snål faktiskt ;) Tänker främst på att ni velat ha en tv hur länge som helst men inte tagit tag i det hela och köpt en!



2011-04-11 @ 20:03:23
Postat av: Julia

Jag håller med Sussie. Ni hade verkligen behövt en resa någonstans, det är ni värda! Och det är väl därför man sparar pengar? För att kunna göra någonting man verkligen vill! :-)

2011-04-12 @ 12:19:53
URL: http://julialindholm.blogg.se/
Postat av: Storasyster

"Spara"??? Vad är det för nåt??? Vem är du släkt med??? ;)

2011-04-13 @ 07:06:57
Postat av: Bloggägaren

Haha, jo Sussie jag vet att vi är dumsnåla. Är ju egentligen inte så att vi inte har råd med en tv. Inte heller att vi inte ids titta på någon för det har vi ju gjirt flera gånger. Men när vi väl är där så suger det till i snåltarmen och den vinner.



Julia: Haha, jag är nog inte som alla andra. Jag sparar för att lägga på hög. Jonas är likadan. Men jag tror att det kommer att bli en utlandsresa så småningom. Får se när det finns tid bara.



Storasyster. Spara är när man lägger en massa pengar på ett annat konto för att ha när det behövs :D Jag är nog släkt med mig själv tror jag. Var ju likadan när jag var liten. Då hade jag ju inte råd att köpa chokladsås för att jag "hade ju bara 13000 på kontot"

2011-04-13 @ 09:45:12
URL: http://mypiece.blogg.se/
Postat av: lilla storasyster

Ja just det ja lillan.. du var ju sååå fattig så du inte hade råd med det.. ;)

Tur du hade storasyskon som gillade att skämma bort dig då =D

2011-04-13 @ 13:38:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0