Undvika

Idag håller jag Ellen hemma från dagis. Alla som känner mig vet nog att enda orsaken till det är för att det går magsjuka på dagisavdelningen. 5 stycken som fått det sen igår! Den är visst hård och skoningslös i år. Finns inte något som jag avskyr så mycket som magsjuka. Det är min värsta mardröm.

Jonas tycker att jag är löjlig. Men jag vet att mina vänner som jobbar inom vården förstår mig. Om vi båda hade jobbat hade det ju givetvis inte funkat. Om nu inte försäkringskassan tillåter tillfällig föräldrapenning för magsjukerisk. Borde de göra. Nytt lagförslag kanske. Jag menar om man får det kanske man blir borta ännu längre.

Nu är det bara att hoppas att Fanny slipper. Kan inte gärna hålla henne hemma från skolan. Törs inte heller fråga personalen där. Då får ju de veta att jag är lite knasigare än vad jag verkar vara. Kan inte missa tentan på fredag. Då får vi se en Mari med panik. Har så många tentor och har kommit på en strategi till hur jag ska hinna med dem. Den förstörs totalt om jag missar den här. Strategier när man pluggar är väldigt sårbara.

Vi får väl se hur det går med pluggandet nu när Ellen är hemma. Det får lov att gå!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0