Målartagen

Denna dag har varit präglad av måleri, ihopbyggning av några ikeamöbler och lite städning. Självklart har jag varit i sommarstugan och fixat. Som tur är får jag låna praktiskt taget allt som saknas av mammas vän tillika min väns mamma. Underbart! Tackar och bockar!

Sedan jag sist skrev så har det faktiskt hänt en del. Lördagen spenderades i ett blåsigt piteå (långnäs) på streetrace. Barnen trivdes de med. Deras höjdpunkt var godiset och maten dock. Jonas höjdpunkt var nog bilarna. När vi kom hem var vi ofantligt trötta av att vara ute i flera timmar i megablåst.

Ikeamöblerna inhandlades på söndag. Har bara köpt sådant som vi kan ha nytta av här hemma sedan efter sommaren. Förutom ett litet vitt lackbord då. Tycker att 49 kronor kan jag gott ge bort till någon om de skulle vara i behov av ett sedan. Det som var måleriet var en byrå. Ikeas billigste. Med lite färg och kanske nya knoppar så blir den nog jättefin. Färgen jag använde måste vara världens bästa. Köpt för drygt 5 år sedan när vi målade Ellens säng som då egentligen skulle bli Fannys. Inge fel på den ännu. Gick att använda direkt efter endast lite omrörning. Den var ju iofs ganska dyr men nu visar det ju sig att det var väl värt pengarna.

Sitter just nu och funderar på om jag ska orka putsa fönsterna här ikväll. Får se om latmasken tar över eller inte.


Kommentarer
Postat av: mamma/mormor

Men typiskt! Jag har ju skrivit både i bloggen och på facebook att jag har 4 vita små lackbord jag vill bli av med! :-P



/Julia från mammas dator!

2011-06-07 @ 19:09:03
Postat av: Storasyster

Tyckte det var lite skumt när jag såg mamma/mormor som skrivit, tänkte att inte brukar ju vår mamma skriva här ;)

2011-06-07 @ 21:12:59
Postat av: Julia

Synd att jag inte visste ni skulle till IKEA, suktar efter en ram därifrån :-)



Har ju 2 som sängbord, sen har vi ett som inte ens är ihopbyggt och så ett som bara står. Hade ju tänkt ha ett i Gabriels rum och sen har vi ju haft ett i vardagsrummet :-P Har dock inte bestämt mig om jag ska behålla ett och sätta tillbaka i vardagsrummet. Måste komma och hälsa på er där i träsket sen när ni fått iordning allt :-)

2011-06-08 @ 10:42:11
URL: http://julialindholm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0