Energilös

Idag har jag kört Pump för första gången på länge. Ojoj vad jobbigt det var. Ny koreografi som jag tycker är tuffare än den förra. Iofs så kan det hjälpa till att min energi är som bortblåst och har varit det i några veckor nu. Varenda träningspass jag varit på har kännts 20 gånger jobbigare än i vanliga fall. Det jag helst av allt gör är istället att sova. Åh, det är skönt.

Kanske är en sån där vårdepression. Jag brukar ju drabbas av dem på hösten så det är ju inte helt omöjligt. Vad gör man då? Till höstdepressioner brukar ju ljusterapi föreslås. Men till vårdeprressioner då? Mörkerterapi kanske? Lägga sig under täcket i ett kolsvart rum. Nog för att det låter lockande :P

Min största arbetsinsats för idag blir att försöka mig på storasysters smördegsinbakade kassler till middag.




Kommentarer
Postat av: monika

2011-04-03 @ 16:46:33
Postat av: Anonym

Jag såg "fråga doktorn" på tv här en kväll. Det handlade om vårdepressioner.. Det kommer av att vi ändrar tempo på livet. Alltså kan man få depression både på hösten och på våren. Smart va?

2011-04-03 @ 16:48:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0