Bodypump

Idag vet jag att jag har muskler. Om man är osäker så är det bara att köra Bodypump så blir snart varse om det. Vilken träningsvärk. Trodde inte att jag skulle ta mig upp ur sängen. Inte roligt när två små barn kommer och anfaller en på morgonen när det gör ont i ungefär varenda muskel. Det lät nog ungefär så här: Ajajajajajajaj Inte hoppa på mina ben. Ajajajajajajaj inte hoppa på mina armar. Ajajajajajajaj inte nudda i mina axlar. Alltså med andra ord, låt bli att hoppa på mig!

Eftersom jag är en känd sjävplågare så kommer jag givetvis att köra det igen. Jag vill och behöver mer muskler. Eller inte mer men bättre (större muskelmassa). Gillar att gnälla också och sån här träningsvärk ger mig ju orsak att gnälla varje gång jag rör på mig. Win-win alltså. Mer muskler och jag får gnälla :P

Det som var svårast var att anpassa de olika övningarna med olika vikter. Ibland blev det för lite vikter och ibland för mycket. Nåja, nu vet jag ju till nästa gång. Om jag nu kommer ihåg vill säga. Något jag också vet är att jag är starkare än vad jag trodde i biceps och inte det minsta stark alls i triceps. Använder man aldrig dem eller?! Kändes inte som så iaf.

Jag kan inte riktigt ännu säga att jag tillhör skaran med bodypumpfrälsta. Vist var det givande men nog finns det ju roligare pass. Kanske blir frälst efter andra gången!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0