Glasögona'

Idag har vi varit och kollat på glasögon till Fanny. Efter hur många som helst "nä, de är fula" och man börjat ge upp hoppet att hitta några glasögon kom det så plötsligt ett "ja, de här vill jag ha". Snygga var de. Svarta bågar med rosa på insidan av märket Converse. Jo, dyra var de med. Säkerligen de dyraste av alla barnbågar kan jag tänka mig. Vi gick båda (mamman och pappan) med den inställningen att hon skulle få de hon ville ha. Jag känner min stora flicka och vet att annars skulle hon inte använda dem. Hon var välsigt bestämd över att hon inte ville ha runda glasögon. Det tar bort en ganska stor del av utbudet då de flesta är just runda. Klandrar henne inte. Hade inte jag heller velat ha :P
De hon valde är så snygga att jag nästan själv blev sugen på ett par glasögon. Haha, min flicka har bra smak. Vi måste vara släkt! På en vecka ungefär får hon dem.

Träning har jag såklart även hunnit med. Det obligatoriska Bodystep-passet. En av mina favoriter. Det är så härligt jobbigt! Blir det någonsin lätt? Ju bättre kondition ju lättare blir det ju själklart att orka med. Men blir det någonsin lätt? Hur vältränad man än är. Jag tror inte det faktiskt.


Kommentarer
Postat av: Julia

Har hon fått dålig syn lillgumman? Vad tråkigt :-/



Och nej, jag tror aldrig att något pass egentligen blir lättare. Snarare jobbigare då ju bättre man kan passet desto svettigare blir det då man kan ta ut sig mer :-)

2011-02-14 @ 22:21:34
URL: http://julialindholm.blogg.se/
Postat av: Julia

Ja men just ja! Jag glömmer alltid bort att du haft glasögon :-) Men på den tiden träffades vi ju inte sådär superofta!

2011-02-15 @ 07:51:35
URL: http://julialindholm.blogg.se/
Postat av: lilla storasyster

Klart hon måste få dom hon vill :)

Hon måste ju som trivas i dom annars ligger dom bara där..

Hmm.. sa ju till Fanny att jag ville att du skulle ta kort och skicka.. men det får väl vänta tills hon får dom på riktigt =)

Krama flickorna från mig

2011-02-15 @ 16:57:01
Postat av: Bloggägaren

Jag kom på det efteråt. Eller ja inte att du ville ha för det visste jag inte. Men rent allmänt att varför tog vi inget kort... Var nog så att vi vr chockade när det där "ja, de här vill jag ha" kom. Det var väldans många nej och även besök hos annan optiker innan. Var som totalt inställd på att vi kommer att få åka en annan dag och titta eftersom hon var så negativt inställd.

2011-02-15 @ 19:51:38
URL: http://mypiece.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0