Hur går det då?

Har ju glömt att uppdatera angående viktnedgången sen jag började med pulverdiet igen. Efter första veckan låg det på -2.2. Hade nog kunnat vara lite mer om jag inte tagit den där utekvällen på lördagen. Just nu ligger jag på -3 kg. Helnöjd över det. Sammanlagt har jag då gått ner nästan 15 kg. Är riktigt stolt över mig själv. Nu har jag som mål att gå ner 13 kg till sommaren. Ska väl ändå inte vara omöjligt.

Nackdelen när man är på G med vikten är att man har så svårt att koncentrara sig på annat. Istället för att plugga lockas jag till vikt- och träningsbloggar. Eller kollar upp olika goda recept. Självplågeri kan man tycka när man inte äter vanlig mat. Det är det man saknar mest. Maten. Att tugga på något.

Tänk om det kunde vara lika lätt att gå ner i vikt som att gå upp...


Kommentarer
Postat av: Storasyster

Ja tänk om det var som din sista mening... Vad du är duktig Mari ;) Jag är lite avis på dig och J, vill också gå ner men jag vill inte sluta äta eller att börja motionera. Så det är kört för min del :P

2011-01-19 @ 22:26:01
Postat av: Julia

Heja, heja! :-) Men hur länge ska du köra en ren kur? 13 kg till sommaren ska du nog hinna med! Jag tror då du klarar det! Har ju ungefär samma mål! 13 kg tills i början på maj :-)

2011-01-20 @ 00:37:21
URL: http://julialindholm.blogg.se/
Postat av: Bloggägaren

Haha storasyster. Då är det inte lätt! Men det är ju det som det handlar om. Att ändra synsätt på mat och motion. Motion ska inte vara något måste utan något roligt. Mat ska man inte sluta med. Bara byta ut till lite nyttigare.

2011-01-20 @ 09:36:02
URL: http://mypiece.blogg.se/
Postat av: lilla storasyster

Gud va du och Julia är duktiga.. och det syns väldigt mycket på er båda.. och det är ju en sporre det åxå.. skulle behöva lära mig äta jag.. och det är inte heller lätt.. för att mer eller mindre sluta äta är absolut ingen bra bantningskur.. inte om man gjort så i flera år iaf.. Du klarar 13 tills sommaren.. Inte för att jag tycker nån av er behöver gå ner så mycket till.. Kram :)

2011-01-20 @ 09:47:01
Postat av: Julia

Det är verkligen skittråkigt att vi inte bor i samma stad och kan träna tillsammans! men vi får peppa varandra över internet och telefon! Nu ska vi blir fit! :-D

2011-01-20 @ 11:02:22
URL: http://julialindholm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0