Måndag och första (lediga) veckan på sommarlovet

Vilken frekvent författare av blogginlägg ni har här. Eller så inte. Inte så att jag har mer fullt upp än tidigare egentligen. Bara det faktum att när jag inte pluggar spenderar jag mycket mindre tid vid datorn och då blir det ingen "skriva blogg-paus" i pluggandet nå längre. Inte heller så att jag gör ingenting. Nog har det ändå varit ganska fullt upp. Igår var nog den enda dagen och nu menar jag enda dagen på väldigt länge som jag mest slöade. En maskin med tvätt var min enda nyttogöra igår. Annars var det lek och cykling med barnen samt lite huskollande som gällde. Jag gillar att gå på husvisning. Inte för att jag vet om vi ska köpa något men ändå. Nog för att vi nu hittade ett jättemysigt hus med en superfin tomt. Nu var det ju en del renoveringsbehov. Iofs så får man räkna med det om man vill hitta ett hus under miljonen här i Luleå. Titta och fundera kan man ju alltid göra.

Annars börjar vi vara installerade i ett annat hus. Ett hus jag gärna hade bott i under längre tid men som min sambo inte känner samma inför. Över sommaren blir det i vilket fall som helst. Ska nu ta dit lite kläder och kanske lite leksaker så är vi rustade så att vi klarar oss. Har sovit där i 2 nätter och det var inga problem. Jag är ju heller inte den mörkrädda typen. Jag är för trött på kvällarna för att ens orka fundera över om spöken, tjuvar eller diverse annat finns i krokarna. Jag somnar helt enkelt innan några sådana tankar hinner smyga sig på.

Imorgon är det cirkus i Boden. Flickorna vill gå. Jag vill gå. Ekonomin vill inte gå. 1240 kronor kostar det för en familj med 2 vuxna och 2 barn. Hade flickorna varit under 3 år hade det varit mycket billigare. Med Nsd vip får man iaf 30 kronor rabatt per biljett. Vad har vi då. Jo kuriren vip där man inte får någon rabatt. Kostar iofs ändå över 1000. Inte är det billigt att roa barnen under sommarlovet :P

Kommentarer
Postat av: Julia

1200 spänn för en (ursäkta mig) jävla cirkus?!?! Herregud, hoppas aldrig Gabriel vill gå på något sånt skit, jag avskyr ju cirkus och skulle nog aldrig betala dom pengarna.

2011-06-20 @ 19:01:37
URL: http://julialindholm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0