Händelserikt?

Mari och bloggande går nog inte riktigt ihop. Antingen har jag inte tid att blogga eller så händer det ändå ingenting spännande. För det mesta en blandning. Att vara upptagen med att plugga är väl inte höjdpunkten i spännighet :P

Har iaf fått träffa lilla sötungen. Hennes mamma med. Och hennes mamma och pappa. 3 generationer på en gång :) Har även träffat min lilla storasyster, min större storasyster och även storebrodern. Tycker om när hela familjen är samlad!

Jag har tillsammans med mamma och "vedteamet" blivit bjuden på god mat och många skratt. Oxfile med potatisgratäng och ugnsstekta grönsaker. Plus grönpepparsås till. En liten efterrätt slank även ner. Efter en afton med de där token har man ont i magen av allt skrattande. Har inte sett mamma skratta så mycket på länge.

Nu är det en lite blandning utav dagarna här. Maten var i fredags, resten i lördags.

Steg upp tidigt på lördagsmorgonen innan det bara av till Vändträsk. Gneis hade vinterutförsäljning. Åh jisses vad folk det var. Jag kom dit en halvtimma efter de öppnat och då var en stooor del av kläderna slut. Förutom i de större storlekarna. Turligt nog hittade jag en del bekantingar till mig som hade barn i min ålder och hade plockat på sig för mycket så jag fick överta en del plagg. Resulterade i ett par täckbyxor och jacka till Ellen och en overall till Fanny. Så nu är de rustade med ombyte till nästa vinter.
Brukar egentligen ha ett billigt märke som extrakläder men eftersom priset på dessa var ganska hyfsat nedsatt så blev det ändå inte särskilt mycket dyrare. Jag anser mig själv vara duktig på att hitta bra kläder till bra priser. Jag betalar inte fullpris för Reima och Gneis. Blir på tok för dyrt för min smak. Den är ju som sagt ganska snål. Trotsade nog min snålhet lite ändå när jag åkte och tog ut mer pengar för att även inhandla supervarma handskar och underställ till flickorna (mormodern påpekade nyligt att de måste ju ha nya eftersom hon tyckte det var längesedan hon köpte de som flickorna har vilket borde innebära att de är för små). Allt som allt gick deras nya kläder på 1800:- Fullpris för detta ligger nog någonstans mellan 4-5000:- Det kan man ju kalla ett klipp. Så nu är de rustade. Bara vinterskorna som saknas. Till Fanny iaf. Ellen får ju alltid "äran" att ärva. Men inte är det billigt med vinterkläder till barn. Nu är ju dock mina barn nog stora att de kan ha sina kläder iaf i 2 år. Köpte inga förra vintern. Snart kanske jag har sån tur att de kan ha kläderna i 3 år!

Däremot till alla övriga årstider snålar jag. Tycker inte att kvalitetskillnaden är så stor och definitivt inte värd alla extra pengar under varmare årstider. Jag har t.o.m. handlat jackor på rusta. Måste ju vara en hädelse för alla Polarn och Pyret-föräldrarna där ute :P Alla gör som de vill och så här gör jag. Genom att hitta bra kläder till bra pris för att hålla mina barn varma och torra på vintern och sedan köpa så billigt som möjligt resten av året. Har funkat hur bra som helst i alla år och kommer nog att funka lika bra i många år till.

Lördagen avslutades med plugg och en massa godsaker hos min pluggkamrat :) Kan hända att en del surr kom i vägen för pluggandet ibland.

Jisses, var ju en ganska händelserik helg. Lite för händelserik egentligen. Men allt annat förutom att plugga är ju sååååå roligt :P 

Förresten så träffade jag en gammal arbetskamrat från EM. Hon tyckte att jag hade blivit så smal. Rättare sagt så tyckte hon att det var ju bara halva mig kvar. Ok lite överdrivet men nog växer man ändå varje gång man får lön för sitt slit. Komplimanger är en bra lön!


Kommentarer
Postat av: lilla storasyster

Det var jättekul att träffa nästan alla denna helg :)

Bara synd att dina gullflickor inte var med :(

Du tänker ju helt rätt när det gäller barn och kläder.. varma och funktionella.. det är det viktiga.. inte pris och märke..

2011-05-08 @ 19:36:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0